Garantie op schoenen
Heeft u een klacht die is ontstaan binnen 6 maanden na aankoop.
In sommige gevallen krijgt u fabrieksgarantie als er binnen 6 maanden na aankoop een klacht ontstaat. Neem contact op met Stessonline om jouw specifieke geval te bespreken.
Is er duidelijk slijtage door intensief gebruik en/of verkeerd gebruik, dan vervalt uw recht op garantie.
Stessonline biedt 3 tot 6 maanden garantie op online aankopen, afhankelijk van het soort schoen.
Voor schoenen die meer dan 3 maanden in uw bezit zijn, ontvangt u nooit de volledige vergoeding.
Slijtage door schuring of wrijving van de binnenvoering valt niet onder de garantie.
Binnen deze termijn kan door Stessonline beslist worden het artikel deels te vergoeden (afhankelijk van het aantal maanden dat het artikel reeds in jouw bezit is). Of te laten repareren. Na het verstrijken van deze termijn is vergoeding niet mogelijk. De garantie geldt onverminderd de wettelijke rechten van de consument.
Mochten wij besluiten u een nieuw paar te sturen dan vragen wij u het defecte paar te retourneren.
Doet u dit niet binnen 14 dagen dan gaan wij ervan uit dat u besluit ze toch te houden en vervalt het aanbod.
Stessonline garandeert dat elk geleverd artikel voldoet aan daarmee overeenstemmende eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid en aan bestaande overheidsvoorschriften. Als de klacht gegrond is,en binnen 2 maanden na aankoop niet deugdelijk is, komen ook alle verzendkosten binnen de garantietermijn voor rekening van Stessonline.
Na deze 2 maanden komen de kosten voor het retourneren van uw product voor eigen rekening.
Als u van ons een kortingscode ontvangt i.v.m.een niet deugdelijk artikel, dan is deze kortingscode slechts 1 keer te gebruiken.
En beperkt geldig.
Stessonline stelt vast of de garantie van toepassing is en bepaalt de wijze van repareren en/of verzenden. Als je het te repareren of te vervangen artikel verzendt, moet het van een verpakking zijn voorzien waarbij transportschade niet mogelijk is. De garantie geldt onverminderd de wettelijke rechten van de consument.
Niet alle klachten worden vergoed
Zoals je wel kunt begrijpen kunnen we niet alle klachten vergoeden. De volgende klachten worden nooit vergoed:
- Slijtage door schuring of wrijving van de binnenvoering valt niet onder de garantie.
- Beschadigingen van buitenaf waarneembaar op het bovenmateriaal, krassen, beschadigingen.
- Beschadigingen van buitenaf waarneembaar op het ondermateriaal zoals bijvoorbeeld de zool.
- Als de schoen niet meer in originele staat is (bijvoorbeeld door reparaties van de schoenmaker)
- Afgeven en slijtage van voeringen door overmatige transpiratie of schuring van de hiel.
- Door verkeerd gebruik veroorzaakte gebreken, die Stessonline niet te verwijten zijn.
- Gebreken ontstaan door externe invloeden, bijvoorbeeld wrijving, scherpe voorwerpen of chemische middelen.
- Schoenen die niet lekker zitten, te groot, te klein, verkeerd model. Uiteraard kunt u te kleine/ te grote of niet lekker zittende schoenen wel retourneren onder de retourvoorwaarden en retourtermijn. Schoenen retourneren | Stessonline
- Artikelen die vanwege het model lichamelijke ongemakken veroozaken, bijvoorbeeld : zweten of blaren.
- Klachten als gevolg van overmatige transpiratie
- Inwerking van vocht
- Inwerking van hitte van buitenaf
- Verkeerd gebruik van onderhoudsmiddel
- Schoenen gewassen in de wasmachine.
- Het afgeven van schoenen.
De garantie op een artikel is 3 tot 6 maanden en geldt voor fabricage fouten, uitgezonderd ritsen, hakken en applicaties. Slijtage en onderhoud komen voor de rekening van de klant.
Slijtage aan de zachte binnenvoering valt niet onder de garantie.
Mocht u iets willen vragen over de garantie van onze schoenen, dan kunt u een mailtje sturen naar info@stessonline.nl